Archive-IT heeft een aantal jaren geleden de Virtual Archive ontwikkeld. De Virtual Archive is een softwareoplossing die inzicht geeft in alle informatiestromen van onze klanten. U kunt het zien als een dossierbeheersysteem dat aangeeft waar zich welke informatie bevindt.

Enerzijds kunnen klanten hun dossiers in onze zwaarbeveiligde archiefdepots op laten slaan. Indien zij een dossier nodig hebben, kunnen zij deze aanvragen in papieren vorm per aangetekende post, of in digitale vorm via onze Scanning on Demand service. Al deze aanvragen vinden plaats via de Virtual Archive. Anderzijds digitaliseren wij veelvuldig dossiers in bulk voor onze klanten. Het is vervolgens van belang dat onze klanten eenvoudig, maar vooral veilig toegang krijgen tot deze gedigitaliseerde dossiers. Dat verloopt tevens via onze Virtual Archive. Zoek het dossier op dat u nodig heeft door een eenvoudig kenmerk in het zoekveld in te typen et voilá, uw digitale dossier is gevonden. Véél sneller dan toen u die stoffige archiefkast moest uitpluizen!

Efficiënt, anno 2017

Onze Virtual Archive is inmiddels door vele klanten naar volle tevredenheid in gebruik. Het is een SaaS-versie, waarbij een gebruiker slechts hoeft in te loggen en toegang krijgt tot datgene waar hij/zij rechten toe heeft. Doordat alle updates op afstand worden uitgevoerd, kan er zeer efficiënt te werk worden gegaan. Het enige dat de klant nodig heeft, is een internetconnectie.

Archive-IT focust zich continu op de hoogst haalbare veiligheidsnormen om ervoor te zorgen dat de privacygevoelige informatie van onze klanten geborgd blijven. Toch zijn er organisaties waarbij een overstap naar een SaaS-applicatie niet past. Om ook voor deze organisaties een passende oplossing anno 2017 te kunnen verzorgen, hebben wij de Virtual Archive On Premise ontwikkeld.

On Premise: wat houdt dat in?

Voor de gebruiker veranderd er eigenlijk niets ten opzichte van de SaaS-variant. Gebruikers kunnen namelijk gewoon via de webbrowser inloggen. Echter wordt de data bij de On Premise-variant niet extern, door een datacenter gehost, maar door de klant zelf. De gegevens zullen worden opgeslagen op eigen servers, waardoor het beheer aan de kant van de klant zal blijven.

Omdat er organisaties zijn die ervoor kiezen alles in eigen beheer te willen houden, of bijvoorbeeld om een beleidsmatige reden geen gebruik willen maken van een SaaS-applicatie, kunnen wij nu ook deze klanten helpen.

Als u vragen heeft of vrijblijvend advies wenst, neem dan gerust contact met ons op!

Inschrijven voor nieuwsbrief