Week van het geld. Wat betekent deze week?

De week van 12 t/m 17 maart 2018 staat in het teken van geld. Deze week wordt op scholen aandacht besteed aan het omgaan met geld. Geld heeft niet alleen betrekking op kinderen, maar ook op de rest van de bevolking. Want vrijwel iedereen kan nog geld besparen of hier efficiënter mee om gaan. Archive-IT heeft enkele bespaartips op een rijtje gezet.

  1. Zorg voor inzicht! Het bijhouden van geldzaken is zeer belangrijk. Heb inzicht in de inkomsten en uitgaven. Door inzicht te hebben is het gemakkelijk om te zien welke kosten overbodig zijn of waar meer inkomsten uit gehaald kunnen worden. Denk hierbij aan een abonnement voor de mobiele telefoon of te hoge huisvestingkosten. Het bijhouden hiervan is niet eenmaal opschrijven, maar het wekelijks bijwerken van administratie.
  2. Zorg voor voldoende spaargeld. Zorg voor voldoende spaarsaldo om onvoorziene uitgaven op te vangen. Voor sommigen is het handig om een extra (gezamenlijke) spaarrekening te openen. Deze spaarrekening kan als buffer gelden maar ook als spaargeld voor activiteiten, denk hierbij aan duurdere uitgaven waaronder een nieuwe auto of vakantie. Een tip om het sparen gemakkelijker te maken: spaar met een doel en zorg dat dit doel op tijd behaald wordt.
  3. Bespaar! Door het creëren van inzicht krijgt u ook inzicht op het verbruik. Schakel elektronische apparaten uit en stap over op groene technologie. Thuis kunt u bijvoorbeeld gemakkelijk besparen op boodschappen, gas- en watervoorzieningskosten en onnodige abonnementen.

Besparen op kantoor

Besparen gaat echter veel verder dan thuis. Op het werk kan namelijk ook veel bespaard worden. Geld besparen op kantoor kan bijvoorbeeld door het werken in de Cloud. Alle data digitaal opslaan en oude informatie (laten) digitaliseren zorgt voor – onder andere – ruimte besparingen op kantoor. Denk eens aan alle archiefkasten in kantoorruimte die weg kunnen en vierkante meters die beter ingezet kunnen worden. Het werken in de Cloud kan voordelen bieden waaronder efficiënter en veiliger werken , maar ook tijdbesparing. Informatie in een digitaal dossier is vele malen sneller terug gevonden dan informatie in een fysieke map.

Daarnaast kan werken in de Cloud het thuiswerken bevorderen. Hierdoor heeft een bedrijf minder hoge kosten voor kantoorruimte en reisvergoeding. De data is overal beschikbaar en kan beter beveiligd worden dan fysiek.

Werk papierloos!

Er zijn aantoonbare besparingen te realiseren door papier binnen de kantoormuren te elimineren. Of dat nu door digitalisering gerealiseerd wordt, of door externe archiefopslag. Het feit dat er nooit meer onnodige zoektijd plaatsvindt, iedereen altijd weet dat ze de laatste en meest complete versie van een dossier/document in handen hebben helpt. Frustraties over het niet vinden van informatie kunnen achterwege gelaten worden en door de efficiëntieslag die papierloos werken met zich meebrengt kan écht geld bespaard worden.

Archive-IT adviseert daarom in “De week van het Geld” om niet alleen privé, maar ook zakelijk gezien na te denken over besparingen. Want efficiënter werken tegen lagere kosten, wie wil dat nu niet?

Meer blogs

Tags:

Laatste blogs:

Inschrijven voor nieuwsbrief

Deze website is beveiligd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid & de Servicevoorwaarden van Google worden toegepast.