In onze rubriek: ‘Medewerker in de spotlight’ laten we graag zien welke mensen er achter onze organisatie zitten. Dagelijks zet Archive-IT zich in om organisaties te ondersteunen bij de transitie van een papieren- naar een digitale werkomgeving. Daarnaast wordt er software ontwikkeld om veilige, digitale toegankelijkheid te kunnen garanderen. Maar wie doet wat? En wat zijn de drijfveren van de medewerkers van het team van Archive-IT? Tijd voor een kijkje achter de schermen.

In de ‘Medewerker in de spotlight’ van maart werd Marcel Nobel genomineerd door Marc Polmans. We stellen Marcel graag aan jullie voor!

Hoe ben je terecht gekomen bij Archive-IT?

“Ik ben in 1996 begonnen bij Jalema, van waaruit Archive-IT is ontstaan als zusterbedrijf. Toen ik daar 12,5 jaar werkzaam was, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. Ik heb twee jaar lang iets compleet anders gedaan en heb toen veel ervaring opgedaan in andere commerciële functies. In 2010 werd ik benaderd door een oud-collega om als accountmanager te komen werken bij Archive-IT, toen nog I-FourC. Ik zag dit als een mooie kans, mede omdat ik terugkeek op een fijne periode bij Jalema. Het besluit om voor Archive-IT te gaan werken was dan ook snel genomen!”

Kun je iets vertellen over je huidige functie?

“Ik ben accountmanager. Dat is natuurlijk een breed begrip, maar het betekent vooral dat ik me bezighoud met het onderhouden van relaties en het op zoek gaan naar nieuwe klanten. Het leuke aan deze functie vind ik de uitdaging die het biedt. Om samen met klanten te kijken naar het probleem en vervolgens te bepalen of wij daar een oplossing voor kunnen bieden. Hierbij moet ik regelmatig out of the box denken, de grenzen opzoeken en af en toe ook grenzen verleggen. Dit hele proces, met als uiteindelijke doel het behalen van resultaat, vind ik ontzettend leuk.”

Hoe ziet jouw gemiddelde dag eruit?

“Er is geen gemiddelde dag; elke dag is anders. Ik begin de dag altijd met de agendaplanning. Soms denk ik ’s morgens wel eens dat ik niet zo’n drukke dag heb, maar dit kan snel veranderen. Soms leidt één telefoontje tot een compleet andere dag dan je voorzien had. Dat ene telefoontje leidt tot een kettingreactie waarbij ik vanalles moet uitzoeken, telefoneren en mailen. Voor ik het weet is de dag alweer voorbij. Daarnaast heb ik ook wel dagen die meer gestructureerd zijn, wanneer mijn agenda bijvoorbeeld vol staat met externe afspraken. Maar zelfs dan is elke afspraak anders. Deze variatie en afwisseling in dagen is voor mij ook wel de charme van het Salesvak.”

Waar haal je voldoening uit tijdens je werkzaamheden?

“Ik haal er voldoening uit als ik zie dat we een klant écht kunnen helpen. Je steekt natuurlijk veel tijd en moeite in het op maat maken van de juiste oplossing voor de klant. Ook al ben je er zelf van overtuigd dat je deze oplossing kan bieden, de klant moet dit natuurlijk ook nog zo zien. Wanneer de klant ook echt het gevoel heeft dat de oplossing aansluit bij het probleem en we een ‘go’ krijgen voor het project, geeft dit mij veel voldoening!”

Nice to know: Marcel beoefend drie keer in de week Kendo, een Japanse zwaardvechtkunst. Alles wat belangrijk is bij Kendo, kan hij ook goed gebruiken in zijn werk en de omgang met klanten. Denk bijvoorbeeld aan het wederzijdse respect, etiquette en het lezen van zijn tegenstander.

Voor de volgende maand mag jij iemand in de spotlight zetten. Wie wil je nomineren en waarom?

“Voor de maand mei wil ik graag onze CEO Joan Westendorff nomineren. Ik ben erg benieuwd naar wat hem drijft in zijn werk.”

Inschrijven voor nieuwsbrief